det kommer bli en bra dag!

.

Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
En kyss innan du går
En kyss att bygga en dröm på


Du kanske tycker jag verkat borta i tankar, det kanske stämmer
som om jag hade nåt bättre för mig, som om jag inte lyssnade längre
och det gör jag inte heller när jag tänkte på en ängel.

Ibland känns det som att jag är fel person, asså fel person för allt. Jag liksom bara är en person som är ingenting och som inte är värd nått. Och när jag då stöter på nått som är bra, vill inte nått i mig ge det en chans. För allt som är bra är även en lek. Det är nått som kan svika mig och på nått sätt göra mig svag igen. Sådär jobbigt svag att jag inte orkar jobba upp mig igen, för det är så jobbigt och det tar sån tid. Och då när man är sådär svag känner man sig ännu mer som en person som bara är fel. Som inte kan, inte på något sätt kan lyckas. Och det svider.
Men när jag får tid, massa tid till att tänka och när jag har personer som lyssnar på mig kan jag på så kort tid fast ändå lång tid komma fram till så mycket. Men jag behöver alltid tid, för det får inte bli fel. Och ingen får bli ledsen. Och absolut inte sårad. Men ibland är det inte lätt. Men nu har jag träffat en pojk, och vet ni vad, han är bra! Jag kan ha svårt att skriva om detta men det är bara för att jag är så fruktansvärt osäker, ibland för ingenting. Men jag måste först vara osäker för att sedan kunna bli säker. Och nu börjar jag bli säker, för jag har fått den tiden jag behöver på mig till att tänka. Och jag har tänkt och tänkt och tänkt, det är nästan det enda jag har gjort, men jag vill få det bra. Och jag vill må bra, och jag vill att du ska må bra! Men jag är fortfarande osäker, jag kan ju fortfarande vara fel person. Men det vill jag inte vara, för just nu tror jag att du är väldigt rätt person för mig!




Puss!

Kommentarer:

1 Hemliga personen ;):

Inget fel på dig ! Du e bra,bättre å bäst !



Det är bra å vara osäker, de är då man inser att personen i fråga är bättre än vad man från början trodde, bättre än vad man någonsin trott. Men han kan även vara sämre också men då har du insett de innan de var försent. :)



<3

Kommentera här: