tvåtusentolv

Ibland känns det konstigt att det redan är ett nytt år och faktiskt snart redan mars. På många sätt känns det bra med nytt år. Det betyder att vi tog oss igenom ett fruktansvärt långt tvåtusentolv. Jag skulle vilja kalla förra året för ett hårt år, det var ett jobbigt år med mycket tankar, många sömnlösa nätter och mycket tårar. För mycket tårar. Sen var det oxå ett bra år, jag fick ett nytt jobb och många nya vänner och det var exakt det jag behövde i min vardag. Någonting nytt att tänka på som inte fick mig att gråta. Men det var tufft, men jag klarade det eller vi klarade det tillsammans, jag och min familj.
allting är inte borta och allting känns inte helt bra. Men saker går framåt och det är skönt. Jag gråter inte alls lika mycket nu, på nått konstigt sätt känner jag mig lugnare. jag kanske kan bestämma lite mer över mig själv och mina känslor nu. Eller inte. Men jag hoppas på det här året, jag hoppas det ger mig massa saker jag kan skratta åt, jag hoppas bara på positiva besked och massa roliga och mysiga stunder. Jag hoppas detta året ger glädje till alla i min familj och till alla andra som behöver det. Jag vill skratta mer och jag vill definitivt höra dig skratta påriktigt igen!!
 
 

Kommentera här: